Drosmīgie pircēji un sabrukušā nekustamo īpašuma tirgus perspektīva Jūrmalā – 2019. gads

  • Drosmīgie pircēji un sabrukušā nekustamo īpašuma tirgus perspektīva Jūrmalā – 2019. gads

Publicēts: 15:00 15.04.2019 Pievieno notikumu

Par to, kā attīstās Jūrmalas nekustamo īpašumu tirgus pirms vasaras sezonas, stāsta uzņēmuma VIP Real direktore un līdzīpašniece Lara Batova.

Pirkšana un pārdošana: puse Jūrmalas par 200 tūkstošiem eiro

Saistībā ar salīdzinoši zemu nerezidentu aktivitāti, īpaši pamanāma ir kļuvusi vietējo pircēju interese par Jūrmalas nekustāmo īpašumu iegādi. Taču vietējo potenciālo pircēju uzvedībai ir raksturīga kāda neparasta iezīme. Ja pirms kāda laika potenciālie pircēji uzskatīja, ka viņiem ir tiesības uz saprātīgu atlaidi, tad šajā sezonā viņi uzreiz piedāvā iegādāties īpašumu par cenu, kas ir par 50% zemāka par norādīto cenu.

Spriežot pēc saņemtajiem pieprasījumiem, pircēji uzrāda šādu ‘drosmi’, kad runa ir ne tikai par cenu, bet arī par nekustāmo īpašumu kvalitāti un atrašanās vietu. Pēc viņu domām, ja dzīvoklis maksā 150-200 tūkstoš eiro, tad tajā ir jābūt vismaz divām guļamistabām, bet mājai, kurā atrodas šis dzīvoklis, jāatrodas pirmajā līnijā no jūras. Ja nekustamo īpašumu aģents saka, ka šobrīd šādu tirgū piedāvājumu nav, klienti atbild: “Par šādu naudu mēs taču varam nopirkt pusi Jūrmalas”.

Šādi drosmīgie apgalvojumi neattiecas uz šodienas tirgu, pat neskatoties uz to, ka nekustamo īpašumu attīstītāji ir gatavi apsvērt pircēju piedāvājumus.

Ir projekti ar labu reputāciju, ar kuriem klienti pārsvarā ir apmierināti. Šī iemesla dēļ tiek noteiktas augstas cenas, kurām nepiemīt tendence samazināties. Bet, neskatoties uz visām mūsdienu tirgus realitātēm, Jūrmalā ir radies jauns, pilnīgi ekskluzīvs projekts, kurā dzīvokļi tiek piedāvāti par cenu, kas sākas no 10 000 eiro par kvadrātmetru. Bet tas ir unikāls piemērs, kuram nav analogu.

Īre: Vai nu viss, vai arī nekas

Jūrmalas nekustamā īpašuma īpašnieki, kurus ir iedvesmojusi pagājušā gada karstā vasara, tagad bieži izvēlas izīrēt savus īpašumus tikai uz visiem 3 vasaras mēnešiem. Jānorāda, ka runa ir ne tikai par dārgiem, bet arī par lētākiem variantiem.

Šī situācija ir atkal novedusi pie netipiskas tendences – klienti arvien biežāk rezervē viesnīcu numurus uz ilgstošu periodu. Šāda tendence bija vairāk raksturīga tiem laikiem, kad Jūrmalā norisinājās festivāls “Jaunais Vilnis”, taču pēc festivāla aiziešanas šāda klientu uzvedība kļuva par diezgan retu parādību.

Tāpēc neaizmirsīsim par citiem faktoriem! Potenciālie īrnieki mūsdienās dod priekšroku vasaras pavadīšanai citās valstīs, ņemot vērā, ka vasara Latvijā mēdz būt auksta. Nekustamo īpašumu izīrētājiem pašreizējā situācija var nozīmēt tikai vienu: daudzus īpašumus līdz vasarai izīrēt neizdosies.

Vasaras sezonā visvairāk pieprasīti ir nekustamie īpašumi, kuru īre maksā no 3 līdz 5 tūkstošiem eiro mēnesī. Bet ilgtermiņa īres segmentā (kurā mājas un dzīvokļi tiek izīrēti vismaz uz vienu gadu) situācija ir nedaudz atšķirīga – klienti ir gatavi maksāt līdz 10 tūkstošiem eiro mēnesī. Tiesa, šajā gadījumā klientiem ir ļoti augstas prasības attiecībā uz mājokļu kvalitāti. Ir pieprasījums pēc labiem, jauniem, mūsdienīgiem objektiem, taču šādu piedāvājumu tirgū ir ļoti maz.

Mājas: spēle pēc nepareiza mārketinga noteikumiem

Pieprasījums pēc mājām nav mainījies, tas ir pastāvējis vienmēr un pastāv arī tagad. Un, kā jau parasti, vietējo klientu un nerezidentu vidū ir pieprasījums pēc īpašumiem ar adekvātu tirgus vērtību. Visvairāk pieprasītas ir mājas, kas maksā līdz 350 tūkstošiem eiro, kā arī mājas, kuru cena sākas no 1 miljona eiro. Potenciālos pircējus interesē ne tikai cena, bet arī kvalitāte. Vispopulārākās ir jaunas vai atjaunotas mājas mūsdienīgā stilā.

Pircēju un pārdevēju mijiedarbība arvien vairāk atgādina sava veida spēli. Pircēji bieži vien gaida, ilgi meklē piemērotus variantus un pēc tam tikpat ilgi pieņem lēmumu. Savukārt pārdevēji vispirms publicē sludinājumus, kuros nekustamie īpašumi tiek piedāvāti par paaugstinātu cenu, taču vēlāk cenu vairākkārt samazina. Starp citu, pārdodot dārgus objektus, šāds mārketinga plāns nav efektīvs. Ja īpašnieks nosaka šādam īpašumam pārāk augstu cenu, tad īpašums vienkārši pazūd no potenciālo pircēju redzes lauka.

Apkopojot iepriekšminēto, var atzīmēt sekojošo: pašlaik situācija ir kļuvi nedaudz sarežģītāka īrniekiem un pievilcīgāka pircējiem.

 

 

  • Drosmīgie pircēji un sabrukušā nekustamo īpašuma tirgus perspektīva Jūrmalā – 2019. gads

  • Drosmīgie pircēji un sabrukušā nekustamo īpašuma tirgus perspektīva Jūrmalā – 2019. gads

  • Drosmīgie pircēji un sabrukušā nekustamo īpašuma tirgus perspektīva Jūrmalā – 2019. gads

Dizains un Druka Iepazieties.lv Tipografijas.lv Fotostudijas.lv Webseo.lv