Kravu pārvadājumu apmērs ar autotransportu uz Krieviju un Baltkrieviju būtiski samazinās, pirmdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.Viņš atzīmēja, ka kravu pārvadājumi uz Krieviju un uz Baltkrieviju šobrīd turpinās, bet, pēc jaunākajiem datiem, ir novērojams būtisks apmēru samazinājums, tostarp pagājušajā nedēļā salīdzinājumā ar nedēļu iepriekš kravu pārvadājumu atļauju skaits uz Baltkrieviju samazinājās par 20%, bet uz Krieviju - par 33%.
"Šāda tendence, visticamāk, turpināsies," sacīja Godiņš, vienlaikus piebilstot, ka pārsvarā notiek vai nu tranzīta kravu pārvadājumi vai arī pasta pārvadājumi.
Tāpat Godiņš minēja, ka kravu pārvadātājiem nākas pavadīt ļoti ilgu laiku uz robežas ar Krieviju un Baltkrieviju, tostarp, iebraucot Latvijā no Krievijas, rindā uz robežas nākas pavadīt pat 10-12 dienas Terehovā un 8-10 dienas Grebņevā, savukārt, iebraucot no Baltkrievijas, Silenes robežkontroles punktā rindā nākas pavadīt sešas dienas, bet Pāterniekos - četras dienas.
"Tas sarežģī, kā arī padara dārgus pārvadājumus," piebilda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs.
Godiņš arī norādīja, ka, pēc aktuālajiem datiem, šobrīd Ukrainas teritorijā ir piecu kravu pārvadātāju 11 transportlīdzekļi.
Tāpat viņš atzīmēja, ka visi Latvijas valstspiederīgie šoferi ir izkļuvuši no Ukrainas, bet salīdzinoši daudz šoferu bija ar Baltkrievijas un Ukrainas pilsonību. Šobrīd Ukrainas teritorijā ir palikuši apmēram 10 šoferu, kuriem ir Baltkrievijas vai Ukrainas pilsonība, tostarp daļa Ukrainas pilsoņu ir pieteikušies dienestam, bet Baltkrievijas pilsoņi netiek izlaisti no Ukrainas.
Savukārt viens šoferis, pēc Godiņa sacītā, turpina ārstēties slimnīcā ar šautu brūci.
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.