“Škoda Transportation” prezentē jaunus divstāvu vilcienu sastāvus

  • “Škoda Transportation” prezentē jaunus divstāvu vilcienu sastāvus

Опубликовано: 09:59 03.08.2021 Добавить cобытия

Eiropas vadošais transportlīdzekļu ražotājs “Škoda Transportation” nupat kā demonstrējis jaunos divstāvu Push-Pull tipa vilcienu sastāvus ar paaugstinātu kapacitāti, kas aprīkoti ar modernām tehnoloģijām un ir paredzēti vēl ātrākai un ērtākai pasažieru pārvadāšanai. Tie šobrīd tiek testēti VUZ trasē Velimas reģionā un sākotnēji tiks izmantoti Čehijas dzelzceļam. Nacionālais pārvadātājs pasūtījis kopumā piecus šādus sastāvus trasēm Morāvijas – Silēzijas reģionā. Vēl pirms šī gada beigām tie uzsāks izmēģinājuma ekspluatāciju maršrutos starp lielākajām Čehijas pilsētām un nākotnē varētu būt pieejami arī citās Eiropas valstīs.

 

Jaunie vilcienu sastāvi ar palielinātu ietilpību ir ideāli piemēroti reģionālajam, piepilsētas un starppilsētu pasažieru transportam, kas palīdzēs izvairīties no sastrēgumiem un sniegs iespēju operatīvi palielināt sēdvietu skaitu, pievienojot sastāvam vēl vienu vagonu. Vilcieni ļaus pasažieriem arī ietaupīt laiku ceļā, turklāt tie varēs tikt izmantoti kā elektrificētos, tā arī neelektrificētos starppilsētu maršrutos.

 

“Jaunā divstāvu sastāvu paaudze, kuru prezentējam, pilnībā atbilst Rietumeiropas standartiem. Pasažieri ceļos modernos, komfortablos vagonos, kuriem standarta aprīkojumā ir gan gaisa kondicionētājs, gan rozetes elektronisko ierīču uzlādēšanai. Tie noteikti augstu novērtēs arī jaunos logus, kas ražoti tā, lai labāk pārvadītu mobilo signālu. Jau projektējot sastāvus, mēs padomājām par pasažieriem ar aktīvu dzīves stilu, un tādējādi sastāvā ir pietiekami daudz vietas velosipēdiem un slēpēm,“ komentē Petr Brzezina, “Škoda Transportation” grupas prezidents un valdes priekšsēdētājs.

 

”Šie ir pirmie šāda tipa vilcieni Čehijas Republikas teritorijā, kuru pamatsastāvus veidos viens galvas un divi ievietotie vagoni. Ekspluatācijas laikā tos papildinās modificētas 750. sērijas lokomotīves no Čehijas dzelzceļa flotiles. Šādā sastāvā push-pull vilcieni, kuru kopējā kapacitāte ir pat 356 sēdvietas, galastacijā var ātri mainīt kustības virzienu bez ilgstošas lokomotīves manevrēšanas. Tas veicinās pārvadājumu paātrināšanu un saīsinās braukšanas laiku,” papildina Jiří Ješeta, Čehijas dzelzceļa valdes loceklis un ģenerāldirektora vietnieks tirdzniecības lietās.

 

Sastāvu ietilpība ir 356 sēdvietas, un tiem daļēji ir zemās grīdas iekāpšanai bez šķēršļiem no peroniem, kuru augstums ir 550 mm. Vadošā mikroprocesoru sistēma ļauj vadīt sastāvu no galvas vagona vai lokomotīves vadītāja kabīnes vienam mašīnistam bez citu personu klātbūtnes. Standarta veidā sastāvs ir aprīkots ar informācijas sistēmu, biļešu validatoru bezkontakta iegādei, Wi-Fi un ar jaunu ETCS nodrošināšanas sistēmu.

 

“Sastāvu vagonus, kam nav vilces, velk vai stumj lokomotīve, un tie ir paredzēti ekspluatācijai ar maksimālo ātrumu 160 km/h. Liela šādu sastāva priekšrocība ir to pielāgojamība un modularitāte. Sastāvus var savienot un vest ne tikai elektriskā lokomotīve, bet arī, piemēram, dīzeļlokomotīve, līdz ar to tos var ekspluatēt gan elektrificētās, gan neelektrificētās trasēs. Vēl viena priekšrocībā ir iespēja modulāri mainīt sastāva ietilpību, pievienojot vairāk starpvagonu, un šādi efektīvi mainīt sastāva ietilpību atbilstoši aktuālajām pārvadātāja vajadzībām,” skaidro Tomáš Ignačák, “Škoda Transportation” grupas valdes priekšsēdētāja vietnieks.

 

Liela telpa bagāžai, divriteņiem un slēpēm

Jaunais trīsvagonu sastāvs ir paredzēts reģionālajiem pārvadājumiem, un sastāvam standarta veidā ir pilnīgi kondicionēts gaiss, ērti 2. klases sēdekļi, kā arī neliels pirmās klases nodalījums. Tajā netrūkst arī Wi-Fi pieslēgums internetam, kā arī elektriskās rozetes pasažieru elektronisko ierīču uzlādēšanai. Gan ražotājs, gan pārvadātājs ir padomājuši par tūristiem, velosipēdistiem un arī par slēpotājiem. Plašās daudzfunkciju telpas ļauj pārvadāt līdz pat 30 velosipēdus, bērnu ratiņus, lielapjoma bagāžu, turklāt tajās atrodas arī turētāji 40 pāriem slēpju.

 

Sastāvā ir piecas tualetes - viena no tām ir paredzēta pasažieriem ratiņkrēslā, bet vienā ir arī nolaižams galds mazuļu pārtīšanai. Vienlaikus sastāvs ir pielāgots neredzīgu pasažieru pārvadāšanai, un tajā ir iespējams pārvadāt pat četras personas ratiņkrēslā ar pavadoņiem. Neredzīgiem un vājredzīgiem pasažieriem ir paredzētas vienas vadošā vagona durvis, kas aprīkotas ar tālvadību, ko apkalpo ar tālvadības ierīci neredzīgajiem, un tām ir arī akustiska signalizācija. Neatņemama vagona sastāvdaļa ir arī moderna audiovizuāla informācijas sistēma, kas sniedz informāciju par vilciena braukšanu un stacijām visiem pasažieriem, tostarp arī neredzīgām, vājredzīgām un nedzirdīgām personām. Neredzīgām un vājredzīgām personām vilcienā ir pieejamas arī informatīvas plāksnītes Braila rakstā.

Dizains un Druka Iepazieties.lv Tipografijas.lv Fotostudijas.lv Webseo.lv