Veikalu Monton un Mosaic kolekcijas turpmāk būs pieejamas zem vienota apģērbu zīmola
Pielāgojoties mainīgajām mazumtirdzniecības jomas tendencēm, 2019. gada nogalē Baltijas uzņēmums “Baltika Group”, kas Latvijā pārstāv modes zīmolus Monton un Mosaic, kā arī premium segmenta zīmolus Ivo Nikkolo un Baltman, uzsācis uzņēmuma pārstrukturizāciju un izmaiņas esošā koncepta attīstībā. Tā rezultātā turpmāk zem viena tirdzniecības zīmola tiks apvienoti veikali Monton un Mosaic. Kopš uzņēmuma dibināšanas pagājuši jau teju 20 gadi, un, kā uzsver “Baltika Group” vadītāja Latvijā Maruta Ērgle, Baltijas tirgū plānotās pārmaiņas ir tikai likumsakarīgs solis uzņēmuma tālākā attīstībā.
Par pamatu šobrīd īpaši mainīgajai situācijai mazumtirdzniecības jomā galvenokārt tiek uzskatīta spraigā konkurence tirdzniecības centru vidū. Pēdējā gada laikā Rīgā ir ienākuši jauni un ietekmīgi tirgus spēlētāji, kas arī esošajiem likuši veikt vērienīgus renovācijas un paplašināšanās darbus, cenšoties noturēt klientu loku un piesaistot jaunu auditoriju. Paredzams, ka konkurences cīņa liks par sevi manīt vēl vismaz pāris turpmākos gadus, kas nozīmē, ka to darbības stabilizēšanās prasīs zināmu laiku un arī jaunais tirgus un patērētāju auditorijas sadalījums tik drīz vēl nebūs skaidri nodalāms kā tas ir bijis līdz šim. Tādējādi arī piemērotāko sadarbības partneru izvēle uzņēmējiem šobrīd ir sevišķi atbildīgs lēmums, kas prasa ne tikai pielāgošanos, bet arī nekļūdīgu biznesa pieeju.
Visspēcīgāk šīs tirgus pārmaiņas un mazumtirdzniecības jomas turbulences sekas izjūt tirdzniecības centru nomnieki, kuriem tā rezultātā bijis jāpieņem ne viens vien stratēģisks lēmums par tālāko attīstību. Arī Igaunijā dibinātais Baltijas modes uzņēmums “Baltika Group”, kas pārstāv plašu un tradīcijām bagātu modes zīmolu tīklu arī Latvijā un Lietuvā, lēmis par labu iekšējām pārmaiņām, lai tādējādi stiprinātu uzņēmuma efektivitāti un pozīcijas tirgū. Kā viens no primārajiem biznesa modeļa optimizācijas lēmumiem tika pieņemts zīmolu Monton un Mosaic apvienošana, kas nozīmē, ka turpmāk abu zīmolu kolekcijas patērētājiem būs pieejamas zem vienota Monton vārda, saglabājot to abu līdzšinējo rokrakstu. Turpretī iepriekš pārstāvētā zīmola Bastion piedāvātās svētku apģērbu līnijas un piegriezumi turpmāk tiks integrēti esošajās Monton kolekcijās.
“Piedāvājot Baltijā radītu dizainu, mēs skaidri apzināmies vietējo klientu vēlmes un nepieciešamo apģērbu funkcionalitāti atbilstoši četriem gadalaikiem un ziemeļvalstu dzīves stilam. Mūsu pārstāvēto zīmolu dizains un konstrukcijas tiek īpaši pielāgotas šīm vajadzībām, vienlaikus nodrošinot augstu kvalitāti ar stingru uzraudzību arī ražošanas līmenī. Uzņēmumā veiktās izmaiņas nozīmē, ka šobrīd Monton veikali klientiem piedāvās vēl daudzveidīgāku apģērbu un aksesuāru klāstu, turklāt to sortiments tiks segmentēts dažādiem ķermeņa tipiem, gaumēm un dzīves situācijām, uzrunājot aizvien plašāku auditoriju,” komentē Maruta Ērgle.
“Baltika Group” biznesa vīzija šobrīd primāri ir koncentrēta uz Baltijas reģionu un uz klientiem vērsta darbības modeļa pilnveidošanu. Tāpat lielu lomu uzņēmuma vīzijā ieņem e-komercija, kas arī Latvijā kļūst aizvien izplatītāka un uzrāda nemitīgu pieauguma tendenci. Šis aspekts tiek būtiski ņemts vērā “Baltika Group” tālākā attīstībā un nospraustajos ilgtermiņa mērķos, savukārt mazumtirdzniecības tirgos galvenais fokuss tiks vērsts uz servisa kvalitāti. Atbilstoši augošajam pieprasījumam un dzīvesveida tendencēm uzņēmums nākotnē aizvien vairāk plāno koncentrēties arī uz ilgtspējības konceptu, īpašu uzmanību vēršot atbildīgai modes kolekciju ražošanai, kas ierobežotā daudzuma dēļ nav nosaucama par masveida produkciju.