“Rīgas satiksme” sāk koda biļetes lietojamības testus
“Rīgas satiksme” informē, ka, paplašinot sabiedriskā transporta biļešu iegādes un lietošanas iespējas, definēta lietotāju grupa ir uzsākusi koda biļetes lietojamības testus ar mērķi pārbaudīt jaunā veida biļetes lietojamību reālos apstākļos, kas ietver biļetes aktivizēšanu transporta līdzeklī un kontroli.
Lai pārbaudītu koda biļetes funkcionālo darbību un lietošanu, kā arī identificētu un novērstu iespējamās tehnoloģiskās kļūdas, šīs nedēļas laikā uzsākta koda biļetes lietojamības pārbaude reālos apstākļos. Koda biļetes lietojamības testi sākotnēji notiks 22. autobusa un 7. tramvaja maršrutā, un pirmos testus veiks “Rīgas satiksmes” darbinieki, jo jau sākotnēji ir ļoti svarīgi pārbaudīt, kā koda biļetes darbojas un kā norit to kontrole. Paredzēts, ka pirmais lietojamības testu posms ilgs pāris nedēļas. Savukārt pēc pirmā posma beigām tiks paplašināts gan transporta līdzekļu skaits, kuros koda biļetes testi tiek veikti, gan arī testētāju loks, tādejādi tiks pārbaudīta koda biļetes lietojamība dažādos laikos un maršrutos. Plānots, ka lietojamības testi noslēgsies maija beigās.
Kas ir koda biļete?
Koda biļete būs jauns norēķinu veids “Rīgas satiksmes” sabiedriskajā transportā, kas ļaus klientiem veikt norēķinus par braucieniem ar viedtālruni tiešsaistes režīmā. Koda biļete darbosies paralēli esošajai e-talonu sistēmai. Lai lietotu koda biļeti, klientiem savā viedtālrunī vajadzēs uzstādīt mobilo lietotni. Šajā lietotnē tiešsaistes režīmā varēs iegādāties vienreizējo brauciena biļeti un izmantot to, aktivizējot sabiedriskā transportlīdzekļa salonā, kur būs izvietots katram transportlīdzeklim unikāls kvadrātkoda identifikators. Gadījumā, ja transportā iekāps kontrolieris, pasažieris atvērs lietotni, kur būs redzama aktivizētā biļete, un uzrādīs to kontrolierim.
Koda biļetes platformas izstrāde tika uzsākta 2020. gada nogalē, un tā tiek veidota kā atvērta sistēma, lai šādas biļetes pārdošanu varētu nodrošināt pēc iespējas plašs pakalpojuma sniedzēju (pārdevēju) loks.
Plašāku informāciju par „Rīgas satiksmes” piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt interneta mājas lapā www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos „twitter”, „facebook”.
Papildu informācija: RP SIA „Rīgas satiksme”, tālrunis: 67104724 .
Autors
Rīgas domes Komunikācijas pārvalde