Kā atklāts Amway jaunākajā globālajā uzņēmējdarbības pētījumā, Latvijā vispozitīvāk noskaņotie pret uzņēmējdarbību ir jaunieši vecumā līdz 29 gadiem. Turklāt lielākā daļa nākotnē sevi vēlētos redzēt kā uzņēmējus, un gandrīz puse uzskata, ka Latvijas sabiedrība ir uzņēmējiem pretimnākoša. Pētījums gan liecina, ka līdz ar gadiem entuziasms par uzņēmējdarbību samazinās.
AESI indekss rāda, ka gandrīz 9 no 10 jauniešiem (86%) uzņēmējdarbību vērtē pozitīvi, turklāt 7 no 10 savu biznesu vērtē kā vēlamu karjeras attīstības ceļu. Tajā pašā laikā vien nedaudz vairāk par pusi jauniešu šajā vecumā atzīst, ka tiešām var iedomāties sevi uzsākam paši savu biznesu un tikai 48% apgalvo, ka Latvijas sabiedrība ir uzņēmējiem pretimnākoša.
Vienlaikus 60% jauniešu atzīst, ka viņus tomēr biedē bailes no neizdošanās. Bažas visbiežāk rada potenciālas finansiālas problēmas, kas var novest līdz bankrotam, ekonomiskās krīzes iespējamība un juridiskās sekas.
“Izaicinājums ir pozitīvo attieksmi pārvērst reālās aktivitātēs. Tas nozīmē veicināt uzņēmējdarbību dažādos izglītības sistēmas līmeņos – attīstīt studentu prasmes un rosināt pareizo attieksmi pret to. Jauniešiem jāsaprot, ka savs bizness ir potenciāls karjeras ceļš un neveiksme nav katastrofa – lai gan par to pārliecināt var būt grūti,” saka profesors Anders Pālzovs (Anders Paalzow), Rīgas Ekonomikas augstskolas (SSE Riga) rektors. “Latvijā ir jārada arī tāda vide, kas ambicioziem un uzņēmīgiem jauniešiem rada sajūtu, ka tieši šeit viņi var attīstīt savas idejas.”